2013. augusztus 31., szombat

Bagoly kulcstartó projekt (Prolog)

Az e havi Cross Stitcher magazin (270. szám) ingyenes melléklete egy bagoly kulcstartó készlet.
Mindenek előtt meg kell jegyeznem- alapból a Cross Stitcher a kedvenc keresztszemes magazinom. Valamiért az ő általuk közölt minták állnak a legközelebb a szívemhez. De egyre több gond van az ingyenes ajándékokkal. Ahogy észrevettem, a facebook oldalukra sem fordítanak akkora figyelmet a készítők, mint más magazinoknál. Sokszor azt látom, hogy az oldal közössége egymásnak próbál segíteni olyan problémák megoldásában, ami a magazin feladata lenne. 
Ezzel a lapszámmal több gondom is van. A borító belső oldala nyomdahibás. Egyszerűen kifogyott a festék nyomtatáskor, ami előfordul, persze, de nem lenne szabad kikerülnie szerintem ilyen minőségnek... Pláne, ha hozzáteszem, azért a magazin ára sem a legalacsonyabb... 
Szép, élénk színűnek kellene lennie és hát ez a feketeség... mintha olcsó fénymásolat lenne, pedig nem az


Amikor kibontottam a készletet, jött a második gond. A kulcstartót filcre hímzem, de a készlettel járó vízben oldódó kanava csak bele lett szerintem gyűrve a borítékba... De ahogy olvastam az újság facebookos oldalán, többeknek volt ez a gondja. Volt olyan is, akinek nem is volt meg a kanava. 
Az a gyűrött ficek, az a vízben oldódó kanava, aminek nem így kéne kinéznie ugye. A másik oldallal összevetve pedig jól látszik a borító fakósága.


Mit lehet tenni egy gyűrött műanyaggal, ami nélkül semmire sem mész? Próbáltam kisimítani, de egy másik bejegyzésem írása közben szerzett tapasztalat adta a megoldást. Amikor a viaszosvászonról írtam, akkor írtam azt is, hogy ha az anyag gyűrött, vagy a hajtás nagyon látszik, napra kitéve vagy hajszárítóval felmelegítve kisimul. Mivel a kanava elég kicsi, egy pólóval körbetekertem a kezemet, hogy a hajszárító ne égesse a bőrömet, de mégis helyén tudjam tartani. Hajszárító, legmagasabb fokozaton- probléma megoldva. 
Hímzés közben jött a harmadik probléma- kifogyott az egyik rózsaszín árnyalat, még mielőtt befejezhettem volna a hímzést az adott színnel. Szerencsémre, egy olyan ingyenes ajándékból, amit nem akartam kihímezni, pont olyan rózsaszínem is volt. Szóval ez a probléma is megoldódott. Holnap be is fejezem, összevarrom, fényképeket is mutatok neked.
Amihez pedig az egyik hímzős könyvem adta az ötletet. Vízben oldódó kanavámat nem pont úgy használtam fel, ahogy illett volna. Próbáltam úgy elhelyezni az anyagon, hogy épp csak a szükséges méretet használjam fel, így egy kisebb darab kanavám még meg is fog maradni, mert ha kész vagyok a hímzéssel, levágom a maradékot. Félreteszem és egy vagy két aprócska mintához tökéletesen fel fogom tudni majd használni. Ja, és persze megcsinálom a saját bagoly sablonomat is, jól fog máskor jönni, ha filc baglyot akarok majd gyártani! :) 

Szóval a tippek röviden:
- gyűrött vízben oldódó kanavádat hajszárítóval megmentheted
- az ingyenes mellékletek akkor is jól jöhetnek, ha tudod, soha nem akarod őket kivarrni. Használd őket "nyersanyagnak"!
- ha olyan az ingyenes melléklet, készítsd el belőle a saját sablonodat, ki tudja, mikor fog jól jönni! (Egyszerűen tedd rá egy lapra és rajzold körbe...) 

Hna, megyek is vissza hímezni! Holnap pedig megmutatom, milyen lett az én kis baglyom. Meg kell vallanom amúgy, nagyon élvezetes hímezni, nagyon aranyos kis figura! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése