2013. február 27., szerda

Hatások és ellenhatások

Ihletet sok helyről lehet meríteni. Az, hogy megszámlálhatatlan mennyiségű mintám van, még korántsem jelenti azt, hogy elég lenne. Kell még, még, még. Veszem a magazinokat, nézegetem a boltokat, új könyvek után kutatva (vagy épp régiek után, ha a charity boltokról van szó...) és bogarászom az internetet. Sokszor van olyan, hogy találok egy képet, megtetszik, lementem, pedig még nem tudom, mit is fogok vele kezdeni, lesz e alkalom arra, hogy amihez ötletet adott a kép, az egyszer meg is valósuljon? De miért ne gyűjtené az ember az ötleteket?
Néha pedig fogom magamat és igenis, megcsinálom, amire inspirált egy-egy fotó.
Íme a mai példa.
Ezt a képet találtam az interneten:
Sajnos, nem tudom, milyen oldalról van, de alighanem etsy-s oldal lehetett. Ez volt az ötletadó. Egyrészt, mert imádom a fecskés témákat. Másrészt, mert gondban voltam- van egy számomra tetsző minta, van behúzható gombom is, ráadásul két különböző méretben is, de mit tegyek, ha csak 14-es aidám és 28-as vásznam van?! Ha jobban megnézitek a képet, ott a megoldás. A vászonra nem a szokott módon hímeztek... na, szakszerűen kéne, de én nem fogom tudni szakszerűen elmondani... Egyszerűbb, ha megmutatom! 

A felső a szabályos keresztszemes öltés a vásznon, az alsó az pedig az, ahogy én csináltam. Ezzel, pár nagyon picik lesznek az öltések, nem is sokáig bírta a szemem, de sokkal nagyobb, részletesebb mintát hímezhetünk egy pici felületre. (Megjegyzés: vennem kell egy hímzéshez való nagyítót!) 

Ez lett az én végeredményem! Filcdarabbal egy hajcsipeszre rögzítettem, de attól, hogy magamról is feltegyek képet, inkább megkíméllek Téged! Mindenesetre nagyon elégedett vagyok magammal. Bár a fényképen egy kicsit esetlennek tűnik, hogy nem varrtam össze a csipkeszegély széleit, hajban más hatása van. 

További ötletek erre a témára:


Megjegyzem, most épp ez az egyik sláger téma. Sokan úgy vannak vele, hogy gyorsan szeretnének valamit elkészíteni vagy kis lazítást keresnek egy-egy nagyobb projekt közben. További mintákat és ötleteket találhatsz az interneten, vagy ha meg tudod szerezni, akkor a Cross Stitcher 263. számában (ami a 2013. márciusi szám) vagy a Cross Stitch Crazy 175. számában (ami szintén a 2013. márciusi szám). Mindkét magazinban találsz még más ötletet is, nem csak gombokkal készíthető ékszerekhez, hanem karkötőkhöz, medálokhoz is. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése